Stručná historie FA
Fischer Air
Stručná historie charterové společnosti zajišťující od roku 1997 přepravu klientů cestovní kanceláře Fischer. Cestovní kancelář Fischer nabízela již od začátku svého působení na českém trhu letecké zájezdy. Hned od počátku kladl Václav Fischer, majitel cestovní kanceláře Fischer, důraz na dodržování západoevropského standardu, v čemž v prvních letech neměl příliš konkurence. Zatímco jiné cestovní kanceláře přepravovaly turisty do letovisek autobusy, nebo v případě letecké přepravy ruskými iljušiny a tupolevy, Fischer sázel zejména na moderní letadla zahraničních charterových společností, která každoročně zpestřovala provoz na ruzyňském letišti během letní sezóny. Část letů v té době zajišťovaly pro fischerovu cestovní kancelář i ČSA. Vzhledem k rychlé expanzi cestovní kanceláře se stalo logickým krokem založení vlastní letecké společnosti Fischer Air, která začala zajišťovat většinu potřebné letecké přepravy. V roce 1996 Václav Fischer objednal přímo u výrobce dva nové stroje Boeing 737–300 v úpravě pro přepravu 148 cestujících. První Boeing 737–300, který byl Fischer Air dodán, nesl registraci OK-FAN a přistál na ruzyňském letišti 10. dubna 1997. O několik dní později – 28. dubna – přistál druhý boeing, který získal registraci OK-FUN. První obchodní let společnosti se uskutečnil 30. dubna, kdy letoun OK-FAN dopravil první turisty na Mallorku, do jednoho z nejdůležitějších letovisek v programu cestovní kanceláře. Druhý Boeing 737–300 uskutečnil svůj první obchodní let následující den, kdy letěl z Brna do Heraklionu. Handling pro Fischer Air zprvu zajišťovala firma Czech Ogden Airhandling, od letní sezóny 2000 odbavují lety Fischer Air České aerolinie.
Třetí Boeing 737–300, který nese registraci OK-FIT, byl dodán 15. března 1999. Ten se vydal na svůj první let u Fischer Air 2. dubna 1999, když přepravil turisty z Prahy do Říma. Hlavní část cestujících společnost přepraví během letní sezóny, v zimní sezóně se provoz obvykle omezuje na Balearské ostrovy, Kanárské ostrovy a několik dalších destinací. V letošní sezóně letouny společnosti operují z Prahy, Brna, Ostravy a Pardubic. Většina nalétávaných destinací jsou prázdninová místa v oblasti Středozemního moře. Nejdelší let trvá téměř pět hodin a směřuje na ostrov Tenerife, který je součástí Kanárských ostrovů. Na letech do Egypta, Maroka a na Kanárské ostrovy je nabízena vedle základní třídy, jež společnost označuje jako Fun Class, I vyšší třída Fischer Superior Class. Cestující této třídy jsou odbavováni na zvláštních přepážkách, mají před odletem přístup do salónku na ruzyňském letišti a v letadle je pro ně připravena oddělená kabina v přední části letadla.